Oostenrijk juni 2015 Kroatie

19 mei 2015 - Dinxperlo, Nederland

We zijn met de voorbereidingen begonnen voor onze vakantie

Na een foutje in de planning zijn we 1 week later vertrokken maar goed ook want ik was flink ziek.

Zaterdag 13-juni 2015 zijn we om 11.15 vertrokken, het regende bij vertrek. In de loop van de dag werd het steeds warmer, we hebben heel lang in de file gestaan wel 2 a 3 uur Bij aankomst om 20.30 uur in Schlusselfeld was het 30 gr. we stonden op een gratis camperplek bij de camper showroom en fabriek van Concorde we hebben er even een uitgezocht kost maar 500.000 eurotjes. wel mooi. We hebben 470 km gereden, na een heerlijke maaltijdsalade en even tv gekeken met een lekker wijntje hebben we heerlijk geslapen een prima rustige plek

20150614_093657

Zondag 14 juni Prachtig weer vandaag 28 gr.  naar Oostenrijk, het was nog 400 km rijden kwamen we op een ACSI camping in st. Gilgen aan het st. wolfgangmeer. De camping kost 16 euro p.nacht. we hebben ons eerst heerlijk gedoucht en daarna lekker op de camping buiten gegeten met een vriendelijke vrolijke bediende.

005  011

022  029

20150614_194837  063

Maandag 15 juni Heerlijk geslapen weer is bewolkt en 21 gr.na het ontbijt zijn we met het pondje naar de overkant gegaan naar de plaats st. Wolfgang, er werd gezegd en het stond op borden dat alle honden verplicht een muilkorf op moesten, ik heb Floortje gedragen  er werd niks van gezegd, (dat past tog niet bij zo`n plat snuitje) Een leuke toeristische plaats en het misser regende een beetje, Bij het vvv een Salzburgerland karte gekcht voor 12 dagen en 2 personen 138,- euro maar dan zijn heel veel atracties gratis. Met Floorttje gaat het super goed ze is een lief en makkelijk hondje om mee te nemen.

031  034

039  042

057  20150615_115656

20150615_121020  20150615_194510-1

Dinsdag 16 juni heerlijk geslapen tot 9.45 uur na het ontbijt zijn we vertrokken, het is koud en regent wat. In Bruck aangekomen een mega grote ACSI camping Sportcamping Woferlgut prijs 18 euro per nacht.  Het was 121 km. Ik ben sàvonds heerlijk naar de sauna geweest een mini Palestra was heerlijk, Koos heeft zich gedoucht in het super de luxe sanitaire op de camping.

Woensdag 17 juni Na het ontbijt zijn we naar Gastein gegaan hier was een gondel die tot 2200 m hoog ging, boven was een hangbrug van 150 m lang maar het was vreselijk koud daar boven maar wel mooi, we hebben daar een heerlijk warme kop soep gegeten. De prijs was 22,50 p.p maar met onze card was het gratis, Met Floortje ging het super goed, hier moest ook een muilkorf op maar we hadden ze nodig de tas waar ze in kon maar er werd niks gezegd.

20150617_154636   075

078  091

111

We zijn in st.Johan op een ACSI camping terecht gekomen 16 euro p.nacht een mooie schone camping maar de vrouw van de camping was erg stug zeg maar onvriendelijk. In het dorp bij een Steakhous heerlijk gegeten.

132

Donderdag 18 juni vandaag wilde we lopen naar de Lichtensteinklamm zou volgens de fiets en wandel navi 1,2 km zijn. dat is te doen na 1 km de verkeerde kant op te zijn gelopen weer terug bij de camper eerst onze jassen uitgedaan het was veel te warm. adres klopte niet gevraagd en weer gaan lopen na ongeweer 600 m stond er een bord van nog 4 km pffff en den de klamm nog lopen dat werd ons teveel weer terug naar de camper. Nu met de camper gegaan. De klamm en de waterval waren heel erg mooi, een prachtig natuurgebied, Ook Floortje heeft hem gelopen. Op de camping nog lekker buiten gezeten. Vandaag de laatste dag van mijn peniciline kuurtje ik voel me wel een stuk beter gelukkig nog wel heel moe.

20150618_124613  20150618_131100

Succes met de voorbereidingen
  2. Leo en Els:
    14 juni 2015
    Hoi Koos en Annet,
    Een fijne vakantie wensen we jullie. Geniet er maar lekker van. We gaan jullie
    blog met interesse volgen . Groet Els en Leo
  3. Irene Perdok:
    19 juni 2015
    Leuk om het weer te lezen,geniet er lekker van
  4. Henny:
    20 juni 2015
    Heerlijk zo hoor, geniet ervan!
  5. Annet:
    20 juni 2015
    Bedankt Els en Leo. en Irene en Henny wij zijn vandaag naar Kroatie gereden vanaf vrijdag alsmaar regen en dat zou tot woensdag duren. Dan maar een stukje verder. Groetjes van ons
  6. Leo en Els:
    20 juni 2015
    Groot gelijk! We waren er ook , heel mooi daar. Goede reis er naar toe.
    Groetjes Els en Leo
  7. Irene Perdok:
    28 juni 2015
    Waar zitten jullie nu ?en hoe gaat het verder
  8. Annet:
    29 juni 2015
    We zijn via slowenie italie weer in Oostenrijk. Al weer voorzichtig richting huis groetjes Koos en Annet
  9. Henny:
    29 juni 2015
    Goeie en veilige reis!
  10. Irene Perdok:
    1 juli 2015
    Goede reis terug je komt met mooi wer in Nederland aan