vakantie Tsjechie- Frankrijk 31 augustus tot 26 september

1 oktober 2013 - Dinxperlo, Nederland

Zaterdag 31 augustus

we zijn pas om 12.30 vertrokken Koos heeft eerst nog een nieuwe bril laten aanmeten.De eerste overnachting was inTennenloke een autohof 565 km, hier was het lekker rustig Dat koste 15 euro hier hadden we s'morgen een ontbijtbuffet voor heel lekker uitgebreid.

Tsjechie 001   Tsjechie 002

Zondag 1 sept. Het weer was goed 22 gr. soms bewolktna ruim 200 km kwamen we in de plaats Zelena Ruda is net over de grens, hier hebben we geld gehaald,hier begint ook het natuurgebied Boheemse woud Sumava dit is 125 km lang.

Na 18 km kwamen we erachter dat de diesel bijna op was het lampje ging branden we durfde niet door te rijden omdat we door dat natuurgebied reden en daar was nergens niks. dus maar weer terug naar de plaats tanken en weer verder de wegen waren hier wel lecht, het gebied was prachtig.Na 100 km kwamen we in Horni Plana op camping Camp U Kukacku aan het Lipnomeermooi uitzicht op het meer.

Tsjechie 004   Tsjechie 009

Tsjechie 014   Tsjechie 016

s,avonds naar een restaurant gelopen, hier heerlijk gegeten voor 20 euro met alles erbij,,

In Tsjechie moeten mannen eerst het restaurant naar binnen dat is voor eventueel gevaar, en een leeg bord wordt meteen weggehaald anders is het niet netjes.

Tsjechie 013   Tsjechie 027

Maandag 2 sept.                                                                                                     Camping was lekker rustig de nacht temperatuur was 6 graden. de hele dag droog maar niet zo warm. we blijven nog 1 nacht op deze camping. Met bromsnor naar het dorpje geweest een beetje boodschapjes gedaan, halve liter bier 0,50 cent.

We hebben een lunch genomen 2 knoflook soep met kaas en 1 bier 2,,68 de soep was heerlijk.

Koos heeft nog een spijkerbroek en pet gekocht en ik een kuitbroek.

en een kerk bekeken, we konden niet naar binnen.

Tsjechie 019   Tsjechie 020

Tsjechie 021   Tsjechie 025

Dinsdag 3 sept.

De nacht was veel minder koud,, wel veel wind,op onze route lag de plaats Lipno nad Vitavou, Zazitek hier zijn we met een kabelbaan omhoog gegaan, en boven kon je op een brug lopen boven de boomgrens, heel bijzonder.

Tsjechie 038   Tsjechie 043

Tsjechie 050   Tsjechie 051

Tsjechie 052   Tsjechie 054

Tsjechie 042   Tsjechie 045

Je kon met de blijbaan weer naar beneden maar wij hadden daar geen kaartjes voor, ik vond dat niet erg was er toch niet af gegaan hihi.

Tsjechie 044

De volgende plaats was Cesky Krumlov  Het was prachtig in geen enkele Boheemse stad is zoveel middeleeuwse architectuur te vinden, ook was het hier warm.

Tsjechie 064   Tsjechie 066

Tsjechie 067   Tsjechie 070

Tsjechie 076   Tsjechie 080

Tsjechie 081   Tsjechie 088

Tsjechie 093   Tsjechie 100

Tsjechie 102   Tsjechie 105

Tsjechie 126   Tsjechie 129

Tsjechie 125   Tsjechie 132

In een voormalige wijnkelder hebben we kunst bekeken hier waren wij niet van onder de indruk, maar deze stad was prachtig hij wordt ook wel klein Praag genoemd.

Onze reis weer vervolgen kwanen we bij een SVR camping Kostelec met nederlandse eigenaars,, een mooi pl,ekje alleen was er in een straal van 12 km niks nog geen winkel, wij wilde uit gaan eten we vroegen het haar toen zei ze jullie kunnen hier meedoen met de BBQ we hebben een feestje hun beide verjaardagen vierden ze,, vielen wij even met de neus in de boter. er waren veel nederlanders gezellig zitten kletsen en heerlijk gegeten en gedronken ,het werd afgesloten met koffie en gebak.

Tsjechie 133   Tsjechie 137

bezoek van familie eend

Tsjechie 139

Ons uitzicht

Tsjechie 140   Tsjechie 141

Tsjechie 144   Tsjechie 143

Hier hadden ze ook mini varkentjes zo lief, ook liepen er kippen los over de camping ze kwamen nog net geen eieren brengen.

Woensdag 4 sept.

We wilde de plaats Tabor bekijken maar we konden geen parkeerplaats vinden voor onze camper dat was wel jammer hier is onder de hele stad een ondergronds gangenstelsel, maar helaas.

We zijn op ACSI camping Oase dit is dichtbij Praag, hier in het restaurant wezen eten voor heel weinig en het was lekker.Praag gaan we morgen bezoeken met begeleiding we gaan met de bus eerst 25 min daar staat de gids ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken,, morgen horen jullie meer.

praag 152

Donderdag 5 sept

Vandaag zijn we met de bus om 8,49 uur naar Praag gegaan na ongeveer 25 min. Moesten we uitstappen daar stond onze gids klaar, we waren met 4 stellen Nederlanders.

praag 020   praag 024

Met onze gids gingen we de tram in dit duurde nog ongeveer 30 min.

Ze kon heel goed Nederlands praten, ze heeft zoveel laten zien en verteld in 4 uur dat ik niet veel meer weet van wat nu bij welk gebouw hoort.

praag 033   praag 037

En een heel bijzondere klok deze geeft alles weer sec, min, uren, dagen, maanden, jaren en de dierenriem elk uur geeft deze klok een voorstelling maar die hebben wij helaas niet gezien, de maker van deze klok ik dacht in 1500 werd toen hij zijn werk af had blind gemaakt zodat hij niet nog zo,n klok kon maken.

praag 045   praag 065

Eerst Josefov “oude stad” hier ligt de Joodse wijk Josefov hier zijn veel herinneringen overgebleven in de vorm van monumenten, synagogen en de Joodse begraafplaats.

praag 070   praag 096

Deze begraafplaats van de joden mogen nooit geruimd worden als het vol was kwam er een laag zand overheen en werden er weer mensen begraven hier lagen wel 10.000 mensen op een vrij kleine ruimte.

Delen van de wijk Josefov zijn rond 1900 verwoest omdat het idee was ontstaan om een wijk in te richten zoals Parijs, dit initiatief is goed te zien aan de “Parijse Boulevard”brede straat dure winkels.

praag 098   praag 102

Het dansende huis, gemeentehuis, en het nationaal museum hebben we gezien.

Ook de uitkijktoren op afstandook wel Eifeltoren genoemd.

Ook het oude stadsplein, het plein is 9000 m2  groot en huisvest het stadhuis, paleizen, Sint-Nicolaaskerk met een prachtige klokkentoren.

praag 143   praag 145

Met de metro zijn we naar een ander deel van de stad gegaan, en ook nog met de tram naar boven waar de wissel van de wacht was om 12 uur, we hebben eerst even koffie gedronken met specialiteit van Tsjechie honingtaart wij vonden die heerlijk.

De indrukwekkende Sint-Vituskathedraal op de heuvel, deze hebben ze in 600 jaar gebouwd, met prachtig glas in lood ramen.

Hier worden ook de kroonjuwelen bewaard, en zeven beroemde mensen,zoals de president en minister en nog 5 anderen hebben een andere sleutel om de kluis te kunnen openen, en die zeven moeten allemaal bij elkaar komen om de kluis te kunnen openen

Als laatste van de  rondleiding dat was over de Karelsbrug, hier kregen we nog een boottocht, maar we zijn eerst met zijn zessen ergens iets gaan eten, 1 stel ging zijn eigen gang.

praag 108   praag 104

De boottocht was ook mooi, hier werd nog eens veel verteld in het Engels.

praag 149

In de laatste bus zaten we als haringen in een ton, pfff  wat was dat warm.

Om 17 uur waren we weer op de camping, hier zijn we heerlijk uit eten geweest.

Praag was erg mooi, maar wel heel erg druk.

Vrijdag 6 sept

Vandaag zijn we weer 60 km verder gereden naar Kutna Hura hier was een kleine camping Santa Barbara mooi plekje.

Kutna Hora 155   Kutna Hora 156

Het centrum konden we lopend bezoeken dit is regio midden-Bohemen in het Duits Kuttenberg wat niks met het vrouwelijk geslacht te maken heeft, de naam is terug te voeren naar de legende dat de monniken hier vroeger het zilver vonden en onder hun monnikspij verstopten. Kutte is het Duitse woord voor monnikspij. Kutna Hora heeft haar bestaan te danken aan de zilvervoorraden die in de grond te vinden waren.

Er zijn hier prachtige bouwwerken te zien.

Kutna Hora 158   Kutna Hora 161

s’avonds naar een  restaurant geweest waar het eten weer heerlijk was voor bijna niks, het weer was ook nog steeds prachtig.

Kutna Hora 172   Kutna Hora 175

Kutna Hora 180   Kutna Hora 184

Kutna Hora 192   Kutna Hora 194

Kutna Hora 198   Kutna Hora 204

Zaterdag 7 september

Vandaag nog een poging om die kapel te vinden waar menselijke botten in zijn verwerkt, na een poosje met bromsnor rond gecrost te hebben, hebben wij hem toch gevonden.het was in een buurtschap Sedlec.

Eerst nog een andere prachtige kerk bewonderd, en toen de kapel dat was heel bijzonder.

Kutna Hora 205   Kutna Hora 206

Kutna Hora 208   Kutna Hora 209

Kutna Hora 210   Kutna Hora 215

Het is een 14e eeuwse kapel van de allerheilige. De Tsjechische  houtsnijkunstenaar Frantisek Rint gebruikte 1970 botten om macabere kunstwerken van te maken.

De kelder bestaat helemaal uit botten. Meer dan 40.000 geraamten gebruikte hij om kruisen, kandelaars, monstransen en een altaar te maken.

Kutna Hora 219   Kutna Hora 222

Kutna Hora 229   Kutna Hora 231

Kutna Hora 235   Kutna Hora 238

Kutna Hora 239   Kutna Hora 241

Kutna Hora 242   Kutna Hora 245

Kutna Hora 246   Kutna Hora 247

Kutna Hora 249

Onze volgende zoektocht was de zilvermijn hier zouden ook rondleidingen worden gegeven, na wat speurwerk en nog eens vragen hebben wij het gevonden we waren er zeker 3 keer langs gelopen.

Na 10 min. Wachten konden wij met de Tsjechiese rondleiding mee, wij kregen alles in het nederlands op papier maar was toch moeilijk te volgen, maar het was wel indrukwekkend in de 16 eeuw waren de mijnen uitgeput.

We kregen een jas aan helm op en een lamp mee vervolgens daalde wij heel veel trappen af, daarna waren de gangen waren heel smal en laag soms moest je bukken en over dwars erdoor lopen, onvoorstelbaar dat mensen hier gewerkt hebben in zulke slechte omstandigheden.

Bij de camper lekker gegeten m,et de scottelbraai.

Kutna Hora 254   Kutna Hora 256

Zondag 8 september

Vandaag gaan we weer een stukje verder naar de voet van het Reuzengebergte..

reuzegebergte 394   reuzegebergte 395

reuzegebergte 399

We kwamen in Kralovec 1 km van de poolse grens, op SVR camping Kralovec, met Nederlandse eigenaars http://www.cam,ping-kralovec.com , echt snel rijden kun je hier niet veel dorpjes waar je maar 50 km mag rijden alleen de vrouw was er man en zoon waren naar Nederland.

Deze mevrouw Lia heeft ons een rondleiding gegeven in hun huis, tjonge wat een mege groot huis en wat moet er nog veel werk verzet worden om het een beetje fatsoenlijk te krijgen, en ze zijn er al 7 jaar bezig, maar wel leuk om eens te zien.

Op loopafstand uit wezen eten dit was goed.

Maandag 9 september

Zijn we weer wat verder gegaan maar eerst het rotsgebied van Adrspach te hebben bezocht, dat was indrukwekkend ,mooi, we hebben er ruim 4 uur rondgelopen trapjes op en trapjes af, nog een kleinstukje met een punterboot.

reuzegebergte 405   reuzegebergte 413

reuzegebergte 490   reuzegebergte 500

reuzegebergte 507   reuzegebergte 514

reuzegebergte 519   reuzegebergte 522

reuzegebergte 532

Aan het eind bij een restaurant een heerlijk soepje gehad met elk 2 sneden brood voor 1,18 p.p

reuzegebergte 541

We kwamen op camping Papillon in Dolni Lanov hier hebben Koos en Inge ook gestaan deze zomer, aardige Nederlandse eigenaren jan en Akkelien.

reuzegebergte 543   reuzegebergte 544

reuzegebergte 550   reuzegebergte 552

Ook hier weer uit wezen eten op loopafstand en het was weer heerlijk + nagerecht en allebei een klein bier waren we totaal 12,60 kwijt (dat is nog eens ,leuk uit eten gaan.

S’avonds vroeg Akkelien of we het gezellig vonden om samen met hun bij het haardvuur te zitten,,dit hebben we gedaan gezellig wat geklets en wijntjes gedronken.

reuzegebergte 544   reuzegebergte 550

Dinsdag 10 september

Het weer was goed lekker zonnig.

Met bromsnor wat rond gereden, en in het dorpje Vrchlabi wat boodschappen gedaan,, toen we weer bij de camper waren begon het licht te regenen, en had ik tijd om dit verslag bij te werken,

s'avonds kwam Akkelien bij ons op bezoek bij ons in de camper, was heel gezellig.

morgen gaan we weer verderop richting de zon.

Straks weer lekker uit eten wat een luxe zo’n vakantie in Tsjechie voor 15 euro voor ons allebei en het was lekker.

Woensdag 11 september

Vandaag zijn we pas laat richting Zuid Frankrijk gereden met heel erg slecht weer koud 12 graden en heel veel regen we hebben op een camperplaats gestaan Feucht in Duitsland, dit was bij een zwembad.

Donderdag 12 september

Vanmorgen wat vroeger opgestaan en een eind gereden het was nog heel slecht weer,, we zijn op een camperplaats in Vesoul bij de Inter Marche er waren wel campervoorzieningen maar plaatsen niet te zien we zijn daar toch maar blijven staan omdat het al laat was, ik heb zelf weer eens gekookt, het was geen rustige plek.

Vrijdag 13 september

S’morgens wel lekker vers stokbroodje gegeten, en weer verder gereden een mooie route en de zon kwam erdoor.

We kwamen in de Jura Clairvaux-Les-Lacs mooi plekje uitzicht op het meer,

mont blanc 013   mont blanc 018

mont blanc 021   mont blanc 024

ik heb nog heerlijk gezwommen het weer was heerlijk,

mont blanc 032

lekker buiten pannenkoeken gebakken, s, avonds koelt het wel hard af.

mont blanc 034

Onze camping poes

Zaterdag 14 september

We hadden weer een prachtige route door de Franse bergen.

mont blanc 043   mont blanc 046

Onderweg kwamen we langs een Fort, Fort L” ecluse deze hebben we bezocht dat waren trappen en nog eens trappen pffff wat een klimwerk ik denk mwel 800 treden en het was warm, boven werden we beloond met een prachtig uitzicht, Koos was wat teleur gesteld omdat een grote deur niet open ging.

mont blanc 050   mont blanc 053

mont blanc 055  Bergbeklimmers

mont blanc 059   mont blanc 068

mont blanc 070   mont blanc 071

mont blanc 072   mont blanc 076

mont blanc 079   mont blanc 083

mont blanc 098 Muziekkorps onder in het Fort.

mont blanc 100   mont blanc 101

Uitzicht op de de Mont Blanc

Ik had coördinaten van een camping in St. Gervias-Les-Bains en Tom stuurde ons een weggetje op heel smal en heel hoog de berg op het leek onmogelijk dat daar de camping was maar goed wij konden niet draaien dan ,maar voorzichtig doorrijden het was niet grappig maar Koos heeft het goed gedaan, beneden aangekomen het adres in de Tom gezet en we reden er zo naartoe.

De camping heet Les-Domes-de Miage met prachtig uitzicht op de Mont-Blanc.

mont blanc 102   mont blanc 105

Zondag 15 september

Vannacht veel regen gehad, overdag ook, 14 graden dat was voor ons nou niet de reden om naar Frankrijk te gaan rijden.

lus la croix haute 434

Als het weer slecht is halen we de bloemetjes maar binnen, eerlijk gejat.

We blijven hier nog 1 nachtje staan, ik ga hier de was doen hier zijn wasmachienes en een droger.

lus la croix haute 422   lus la croix haute 426

Maandag 16 september

Eerst nog even in het dorpje St. Gervias-Les-Bains rond gewandeld.

lus la croix haute 436   lus la croix haute 437

Vanmorgen was het nog koud we zijn nog een stuk naar het zuiden gereden, we zijn in

Lus-La-Croix-Haute gekomen op camping Champ la Chevre weer een mooi plekje en toen we aankwamen scheen de zon.

lus la croix haute 439   lus la croix haute 440

Wat rond gewandeld door het dorpje zag er wel leuk uit

lus la croix haute 444   lus la croix haute 446

We zijn uit wezen eten op de camping dit is wel even anders dan in Tsjechie.

Dinsdag 17 september

Weer een koude nacht, we zijn verder gaan rijden richting het zuiden naar Moustiers-Ste-marie op camping Saint Jean.

Het was weer een prachtige route door hele mooie natuur.

In de plaats Sisteron hebben we eerst even door het mooie centrum gelopen, hier staan ook nog de overblijfselen van de kerk, de Heilige Victor 12e eeuw met haar Lombardische klokkentoren

Sisteron 432   Sisteron 433

En de klokkentoren met de stormklokken in de bolvormige kooepel

Hier was boven op een reusachtige kalkrots van 184m, waarop de Notre dame du Roc-kapel is gebouwd, de kruisweg loopt boven de daken van de stad en biedt een prachtig panorama.

Deze is in 20 min bereikbaar via een pad (maar dan moet je wel hard lopen)

Sisteron 429   Sisteron 462

Sisteron 459   Sisteron 461

Sisteron 472   Sisteron 473

Het was wel prachtig we zijn tot helemaal bovenin geweest tot de klok.

Sisteron 477     Sisteron 497

Sisteron 482   Sisteron 483

Op de camping was het behoorlijk druk we konden bijna geen plekje vinden, er stonden erg veel bomen zodat de tv schotel bijna geen ontvangst had voor de avond.

Sisteron 503

Sisteron 504   Sisteron 505

Koos aan de afwas.

Na even de buurt te hebben verkend bleek dat wij 2 jaar geleden op een camping een paar honderd meter verder hadden gestaan. Wat wij een veel leuker en opener plekje vonden.

Sisteron 509   Sisteron 510

Woensdag 18 september

Vanmorgen na heerlijk buiten te hebben ontbeten zijn we naar die andere camping vertrokken Manaysse camping

Sisteron 512   Sisteron 515 Sisteron 519   Sisteron 520

Een heerlijke plek met prachtig uitzicht op het dorpje tegen de rotswand.

Moustiers-Ste-marie bezocht met de bromsnorretjes, heerlijk rond gekeken in het prachtige dorpje, we hebben deze de klim naar het kerkje niet gemaakt, we hadden even genoeg van het klimmen.

Sisteron 522   Sisteron 524

Sisteron 528   Sisteron 530

Heerlijk pilsje gedronken op een van de vele terrassen.

Buiten gegeten, s’avonds koelt het wel hard af,

Sisteron 521

Er kwam,en behoorlijke dreigende luchten, wel bijzonder om te zien.

Sisteron 541   Sisteron 545

In de camper nog tv gekeken.

Donderdag 19 september

Weer heerlijk buiten in het zonnetje ontbeten, we hebben hier broodservice op de camping een dag van te voren bestellen heel handig.

Moustiers Ste. Marie 063   Moustiers Ste. Marie 064

Moustiers Ste. Marie 065

Vandaag gaan we ,met bromsnor rijden naar Du verdon bij de eerste brug zagen we dat je kon waterfietsen op lac de Sainte-Crox dit hebben we 1 uur gedaan, was heerlijk in het zonnetje.

Bromsnor 007   Bromsnor 000

Bromsnor 001   Bromsnor 003

Sisteron 556   Bromsnor 005

Naar het plaatsje Aiguines dit was een behoorlijke klim van 7 km voor onze snorretjes we moesten flink helpen, mooi uitzicht over het meer lac de Sainte-Crox met de diep groene kleur met veel variaties, de natuur heeft het water met belangrijke hoeveelheid fluor verrijkt, vandaar de naam Verdon (groene gift)

Bromsnor 006

Aiguines bied een prachtig uitzicht op de hele streek van de Du Verdon.

Bromsnor 008

Ook het kasteel is mooi, deze kon je helaas niet bezoeken, de 4 torentjes noemen ze peperbus torentjes met geglazuurde dakpannen.

Hier nog een heerlijk koud pilsje gedronken op het terras.

Na ongeveer 55 km waren we weer bij de camper.

Heerlijk gegeten van de scottelbraai

heb vandaag per ongeluk alle foto's gewist, wel balen.

s’avonds in de camper gezeten ik gelezen en koos tv gekeken.

Vrijdag 20 september

Het rondje gisteren met bormsnor was toch te ver we gaan het vandaag met de camper doen.

Na een heerlijk Frans ontbijtje buiten zijn we vertokken, na onze plek te hebben gereserveerd.

Het was een mooie rit in het plaatsje Bauduen even rond gewandeld,,

Moustiers Ste. Marie 016   Moustiers Ste. Marie 020

Moustiers Ste. Marie 021

En hier hebben we een steen gevonden voor Amy op haar graf.

Moustiers Ste. Marie 018

Moustiers Ste. Marie 026   Moustiers Ste. Marie 028

Moustiers Ste. Marie 030   Moustiers Ste. Marie 032

Weer door een stukje prachtige natuur gereden.

Moustiers Ste. Marie 022   Moustiers Ste. Marie 023

Beaduen van de andere kant

In het plaatsje St-Croix-de-Verdon was een supermarktje, en wij hadden boodschappen nodig maar deze ging pas om 15 uur open dus een mooi plekje gezocht aan het wateren een lekkere lunch gemaakt.

Moustiers Ste. Marie 035   Moustiers Ste. Marie 046

Moustiers Ste. Marie 043   Moustiers Ste. Marie 044

Moustiers Ste. Marie 047

Hier kregen we bezoek van een arrogante poes, wel een hele mooie poes.

Vervolgens weer verder gereden het was prachtig.

Moustiers Ste. Marie 050   Moustiers Ste. Marie 052

Het dorpje St-Croix-de-Verdon

Moustiers Ste. Marie 102 Deze foto is van een kaart gemaakt

Dit was ook het gebied van de lavendel velden maar helaas bloeide die nu niet.

Moustiers Ste. Marie 059   Moustiers Ste. Marie 060

s'avonds heerlijk buiten gezeten bij de buurtjes een wijntje gedronken, was gezellig.

Zaterdag 21 september

Vandaag is het weer warm 30 graden

Moustiers Ste. Marie 066   Moustiers Ste. Marie 069

we hebben besloten om toch nog een keer de klim naar de 12e eeuwse kapel te maken, met Bromsnor naar het dorpje Moustiers Ste. Marie gereden, en daar aan de klim begonnen (na al die klimmen die we gehad hebben viel deze mee) we worden al ervaren bergwandelaars.

Moustiers Ste. Marie 074   Moustiers Ste. Marie 076

Moustiers Ste. Marie 077   Moustiers Ste. Marie 081

De kapel is via een schilderachtige weg die boven het drop loopt, de kapel heeft haar Romaans portaal en klokketoren even als twee traveeen van het schip behouden. de vijf zijdige absis is Gotisch. de bijzonder mooie deur dateert uit de Renaissance.

Moustiers Ste. Marie 085   Moustiers Ste. Marie 086

Moustiers Ste. Marie 101   Moustiers Ste. Marie 087

Moustiers Ste. Marie 090

Moustiers Ste. Marie 092

uitzicht op de Du Verdon

Moustiers Ste. Marie 093

uitzicht op Moustiers Ste. Marie

Moustiers Ste. Marie 095

Sterk ingezoomd vanaf boven de vcamping en onze camper

Moustiers Ste. Marie 108

Terug in het dorpje weer aan ons verdient biertje.

Moustiers Ste. Marie 104

Moustiers Ste. Marie met het beroemd aardewerk, mooi maar heel erg duur.

Moustiers Ste. Marie 071   Moustiers Ste. Marie 072

Ook staat hier nog 12de en 13de eeuwse kerk waar nog overblijfselen van te zien zijn. Haar erg mooie klokkentorenvol boogjes is het kenmerkende van de Lombardische-Romaanse kunst.

Moustiers Ste. Marie 100   Moustiers Ste. Marie 109

Dan nog de ster van Moustiers, deze geheimzinnige ster die twee bergtoppen verbindt, het is een mooi gezicht als de zon erop schijnt.
                     Moustiers Ste. Marie 113

En toen was hij moe

Zondag 22 september

Vandaag hebben we niks gedaan lekker geluierd.

0869   0878

0866

Foto's van de mooie camping.

0882

Hier was het al aan het donker worden

Maandag 23 september

Vandaag hebben we met de camper een rondje Du Verdon (Route des Cretes) gedaan, was prachtig.

0894   0897

0963   0967

0971 Onze lunch echt Frans

0927  0948

01003   01018

01063

0973

Sterk ingezoomd restaurant vanaf de andere kant.

01036

Dit was dat restaurant hier hebben we gegeten wat we zagen.

01032

En dit was de andere kant hier hebben we helemaal boven gereden.

Dinsdag 24 september

01095   01092

Foto's onderweg

01099   01100

Vandaag beginnen we aan de terugreis

Overnacht op ACSI camping Base de Loisirs in Cormoranche Sur Saone dit is nog Frankrijk, leuke camping maar we kwamen aan toen het bijna donker was.

Woensdag 25 september

01106

Vandaag 600 km gereden, en in Belgie in Neufchateau op ACSI camping           Val d'Emeraude, s'avonds nog even gedouched hier ging het licht uit met een sensor bij de ingang toen ik onder de douche stond ik in mijn blootje uit de douche schuifelen en er was weer licht dit gebeurde hierna nog een keer, niet echt handig hihi

Donderdag 26 september

01107

Na 300 km rijden waren we weer thuis na een geslaagde vakantie, wel veel km gemaakt.

Onze hondjes waren heel blij.

1. Marleen:
    28 augustus 2013
    Nog 3 nachtjes......héél veel plezier alvast gewenst!!!!
  2. Annet:
    28 augustus 2013
    Dank je Marleen
    Groetjes Annet
  3. Henny:
    30 augustus 2013
    Heel veel plezier en een goeie reis en geniet er van!
  4. Linda:
    veel plezier geniet ervan
  5. Irene Perdok:
    30 augustus 2013
    Nou Annet en Koos,vast heel veel voor plezier en geniet er van,zal af en toe even een kijkje nemen
  6. Hans Franken:
    30 augustus 2013
    Mooie vooruitzichten Annet. Geniet ervan. Tsjechië is mooi: wij waren er eens in Ceske Ray ( Boheems paradijs) in Sedmihorky. Heel mooi daar.
  7. Erik Loes Sterre:
    31 augustus 2013
    Heey heey,

Heel veel plezierkes!!
    Rij voorzichtig en we houden jullie in de gaten via dit reisverslag ;)
    xxx
  8. Leo en Els:
    1 september 2013
    Een hele fijne vakantie . geniet er maar lekker van! we zullen zeker jullie belevenissen volgen. veel liefs van Leo en Els
  9. Theo en ria idink:
    2 september 2013
    Hallo luitjes Hier een berichtje uut `t plaatsje gendringen
    Ik ben een klein beetje jaloers op jullie, maar neem het maar met een korreltje zout . Ik hoop dat jullie van een mooie vakantie kunnen genieten
    Hartelijke groeten van theo en Ria
  10. Annet:
    4 september 2013
    Dank jullie allemaal, we zijn aan het genieten

Liefs Koos en Annet
  11. Marleen:
    5 september 2013
    Annet, de foto's zien er erg mooi en pitoresk uit!, en het eten kost daar dus geen drol en je krijgt nog veel ook zo te zien!
    Het ziet er allemaal erg mooi uit en ook nog met je neus in de boter gevallen met de BBQ met Nederlanders, gezellig meid!
    Geniet ze meid!!!
  12. Irene Perdok:
    7 september 2013
    Annet het ziet er allemaal erg mooi en gezellig uit,jullie genieten volop dat zie je wel.nog veel plezier en ik kijk af en toe nog even naar de mooie foto,s van jullie,fijne vakantie nog
  13. Priscilla:
    17 september 2013
    Wow! Wat een prachtig reisverslag en wat een mooie foto's! Die kerken en kathedralen!! Prachtig! Die met al die menselijke botten...indrukwekkend! Heel mooi. Xxx
  14. Marleen:
    17 september 2013
    Ik weet niet waar ik moet kijken Annet, er zijn zoveel bijzonder foto's en zo mooi!
    Heerlijk dat jullie zo lekker samen dit alles kunnen delen!
    Er zijn zoveel foto's bij van bezienswaardigheden, waar ik het bestaan nog niet eens vanaf wist, echt PRACHTIG!
    Geniet ze nog ff....

Liefs, Marleen.
  15. Leo en Els:
    23 september 2013
    indrukwekkend allemaal. prachtige foto s, we zijn benieuwd naar de bijbehorende verhalen. geniet er nog maar lekker van.